Tips til de ømme og brugte muskler

De fleste kender følelsen af en udmattet krop efter træning. Dagen efter er næsten endnu værre, da man kan mærke sine ømme og brugte muskler, fra sekundet man rejser sig fra sengen. Det kan være, at benene syrer til på cyklen, eller at man blot har ondt, når man skal op ad trapperne til arbejdet. Ømme muskler kan være generende, men det er blot et tegn på, at man kommer i bedre form. Der er mange måder, man kan afhjælpe ømme muskler på, og de såkaldte foam rollers er blevet populære blandt sportsfolk til udstrækning, afspænding og muskeltræning.

Multifunktionelt træningsredskab

En foam roller kan bruges til mange ting og kaldes derfor også for et multifunktionelt træningsredskab. Den kan bruges både før og efter træning til lindring af ømme og brugte muskler, men den kan også bruges til udstrækning af muskler samt led. Det smarte ved redskabet er, at det kan bruges overalt. Det er nemt og hurtigt at have med i bilen eller på cyklen, hvis man enten skal til eller fra træning. Man kan også lave øvelserne foran fjernsynet, hvis man synes, at det kan blive kedeligt i længden. Det kan dog være en god idé at følge en træningsvejledning, hvis du er nybegynder indenfor faget, så du undgår eventuelle skader ved forkert brug.

Vælg blandt mange forskellige modeller

Der findes mange forskellige typer på markedet, og du skal derfor overveje, hvilken en som passer bedst til din træningsform. Det anbefales, at man starter ud med en helt almindelig foam roller, og dernæst bevæger sig hen mod en trigger foam roller, hvis man ønsker en mere dybdegående behandling efter noget tids brug af den almindelige. Er du nysgerrig på, om det kan hjælpe dig til at lindre ømme og brugte muskler, så kan du se bredt udvalg af foam rollers her og finde mere information, hvis du har brug for det.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *